Vitamineboost
Ontbijt,  Recepten,  Smoothies en sappen,  Vegan,  Zoet

Vitamineboost met mango, kiwi en banaan!

Onlangs schreef ik op social media al dat de koers die Esther’s Keuken gaat varen steeds duidelijker voor mij wordt. Ja, in de basis ben ik dol op bakken en koken en wat daar mee samen hangt. Niet voor niets dat ik op een blauwe maandag een horecaopleiding heb gedaan. Helaas liet mijn rug mij heel fijntjes weten dat een hele dag in de keuken niet mijn ding is. De liefde voor de keuken is echter niet verdwenen.

De afgelopen jaren meerdere malen een blog gestart en weer opgedoekt. Niets is veranderlijker dan Esther en de ideeën struikelen over elkaar heen. En af en toe laat ik me meeslepen. Wil ik ook een grote en vetgoede foodblogger zijn met strakke teksten en foto’s met heel veel hartjes en duimpjes. Dus daar ga ik in mee, althans ik doe een poging. Maar dat ben ik niet. Nog even los van het feit dat ik die gelikte foto’s gewoon niet voor elkaar krijg. Tuurlijk weet ik wel dat ik aardige kiekjes maak, maar ik haal het niet bij mijn ‘voorbeelden’. En dat is oké.

Koers

Maar al die jaren bleef in mijn hoofd dwarrelen dat ik JOU wil laten zien dat lekker en gevarieerd eten helemaal niet moeilijk hoeft te zijn. Ik krijg zo vaak te horen dat het lijkt alsof ik uren in de keuken sta. Dat is niet zo. Echt niet. Daar heb ik simpelweg de energie niet voor, zeker niet met de combinatie fibromyalgie en burn-out. Dus ik wil je met deze website meenemen in mijn keuken. Want hey, ik ben ook maar een mens en maak me er regelmatig makkelijk van af. Simpelweg omdat er geen energie is of dat m’n handen niet meewerken. Lang leve voorgesneden groente en voorgeschilde aardappelen. Niet de meest duurzame keuze of de beste keuze voor mijn portemonnee, maar als dat betekent dat ik wel een gezonde maaltijd kan koken, dan doe ik dat.

Ook wil ik je meenemen in de handigheidjes die ik toepas of gebruik om energie te besparen. Of hoe je je hoofd leeg kan maken als je weer eens overloopt in to do lijstjes of de piekermodus maar niet uit lijkt te krijgen. Wie weet  heb je er iets aan en dan is mijn missie geslaagd.

Op Instagram heb ik waanzinnig lieve reacties gehad op mijn voornemen. Lief!

Goed, genoeg hierover even voor nu.

Vitamineboost

Hierboven meldde ik het al, vaak ontbreekt het mij aan energie en ben ik niet moe, maar kotsmoe. Hoe verleidelijk is het dan om over te gaan op junkfood en snelle suikers. Hallooo chocolade en ijs.. Heerlijk, maar zo niet helpend. Na een halfuur stik ik van de buikpijn en voel ik me beroerder dan daarvoor. Beter is het om mijn lichaam te voeden in plaats van vullen. Ik probeer dan een vitamineboost te maken. De komende tijd zal ik er een aantal delen, maar vandaag begin ik met de vitamineboost met mango, banaan en kiwi.

Ik zag op instagram een vergelijkbare smoothiebowl voorbij komen. Helaas weet ik echt niet meer bij wie, dus kan ik diegene niet de credits geven die deze persoon verdiend.

Wat heb je nodig voor 2 smoothiebowls?

  • 4 kiwi’s
  • 1 mango
  • 1 banaan
  • 4 eetlepels havermout
  • 10 blaadjes munt

Wat ga je doen?

  1. Schil het fruit en snijd het in stukjes. Doe alle ingrediënten in de blender of keukenmachine en pulseer tot een egale massa.

Voila, dat is het. Je kunt het opdrinken als een smoothie of in een schaaltje doen en oplepelen. Dat laatste schijnt beter te zijn voor de vertering en je doet er langer over.

Op deze manier geef je je lichaam even een boost en voed je je lichaam met echt voedsel!

Vind je de recepten en blogs nou leuk om te lezen en denk je, ik weet nog wel iemand die ook een vitamineboost kan gebruiken? Attendeer ze dan op deze blog, of op de Facebookpagina of Instagram. Vind ik leuk!

Je mag natuurlijk ook altijd reageren hieronder! Word ik ook erg blij van én je helpt me er onwijs mee. Want onder andere door jouw reactie komt er meer verkeer naar Esther’s Keuken.

Geef een reactie

%d bloggers liken dit: